Skip to main content

Vilka är in- och utcheckningstiderna?

Incheckning på både hotellet och vandrarhemmet börjar kl. 15.00. Utcheckning på vandrarhemmet sker senast kl. 10.00 och på hotellet senast kl. 12.00. Sen utcheckning är möjlig mot en extra avgift beroende på vår bokningssituation. Fråga gärna i receptionen vid behov.

Kan jag checka in när receptionen är stängd?

Ja! Incheckning är möjlig även utanför receptionens öppettider. Kom ihåg att meddela detta till vår reception, helst redan vid bokningstillfället.

Den gröna pilen på den bifogade kartan visar ingångens placering. Till höger om den röda ytterdörren finns en svart enhet där du anger den femställiga koden du fått från receptionen för att komma in genom ytterdörren. På den motsatta väggen finns ett grått nyckelskåp. Du har en halv minut på dig att ta kuvertet med ditt namn från skåpet. Om du av någon anledning inte hittar nyckelskåpet omedelbart och det låses igen, börja om från början och ange koden igen på den svarta enheten bredvid ytterdörren.

Vänligen ha rumsnyckeln med dig. Med den kan du komma in genom ytterdörren till din inkvarteringsbyggnad dygnet runt. Kom ihåg att fylla i inkvarteringskortet som du hittar i kuvertet och lämna in det i receptionen senast vid utcheckning. Vänligen betala också för vistelsen i receptionen följande morgon.

Var kan jag parkera bilen?

Linnasmäki har gott om gratis parkeringsplatser samt några avgiftsbelagda (5 €/dygn/hybridbil och 12 €/dygn/elbil) laddstationer för elbilar. Parkeringsområdet är upplyst och kameraövervakat, men bilen står ändå på kundens eget ansvar. På vintern finns det några eluttag för motorvärmare för våra gäster, fråga gärna mer information i receptionen.

Vi på Linnasmäki tar hand om miljön. Därför använder alla våra laddstolpar för elbilar 100 % förnybar energi. Du kan ladda din bil utan oro och veta att du samtidigt stödjer hållbar utveckling och minskar ditt koldioxidavtryck.

Hur gör jag om jag har en tidig avresa?

Vi ber dig meddela vår reception i förväg om tidig avresa så att vi kan ge instruktioner om nyckelåterlämning.

Kan jag lämna mitt bagage för förvaring?

Självklart, det finns förvaringsutrymme för ditt bagage. Vår reception hjälper gärna till med detta.

Kan man bo i era rum med husdjur?

Tyvärr har vi inga rum för husdjur på vårt vandrarhem eller hotell. Ledarhundar är tillåtna.

Får minderåriga bo på Linnasmäki?

Minderåriga gäster är också välkomna hos oss, men vi behöver ett informellt muntligt/skriftligt godkännande från vårdnadshavaren i förväg.

Vad gör jag om jag tappar bort rumsnyckeln?

Detta måste omedelbart rapporteras till vår reception. Om detta händer utanför vår receptions öppettider, ber vi dig ringa THV-Turvapalveluts larmövervakning på 02 284 6999, där du kan beställa en avgiftsbelagd dörröppning.

Är fakturering möjlig?

För fakturering, vänligen be om en elektronisk avtalsmall från vår reception info@linnasmaki.fi eller från vår försäljningsavdelning sales@linnasmaki.fi.

Hur gör jag om jag vill avboka min reservation?

Avbokning görs bäst via samma kanal som bokningen ursprungligen gjordes. I oklara fall ber vi dig kontakta vår reception så att vi kan ge råd om hur du avbokar. Avbokningar kan i regel göras kostnadsfritt senast kl. 18.00 dagen före ankomst, om inget annat har överenskommits (gruppbokningar).

Vad är Vandrarhemskortet?

Med Vandrarhemskortet och medlemskort från Vandrarhemsorganisationen får du 10 % rabatt på alla vandrarhemspriser. Du kan köpa Vandrarhemskortet på Finlands Vandrarhemsorganisations webbplats och med det får du också många andra förmåner i Finland. Se aktuella förmåner.

Finns det ett café eller en restaurang på Linnasmäki?

Linnasmäki har både ett café och en restaurang med serveringstillstånd. I vår restaurang serveras lunch måndag till fredag kl. 11.00–13.00 (andra måltider på beställning). I anslutning till receptionen finns det också en liten caféförsäljning på kvällarna och i vandrarhemmets lobby finns en läskedrycksautomat.

Var finns närmaste bankomat och butik, och restaurang?

Närmaste butik, Prisma på Tammerfordsvägen, ligger cirka en kilometer bort. Där finns också en bankomat, apotek och Hesburger.

Hur vet jag vilka evenemang eller aktiviteter som finns i Åbo?

Nästan alla evenemang, sevärdheter och aktiviteter i Åbo och närliggande kommuner finns på VisitTurkus webbplats. Vår receptionspersonal hjälper gärna till och ger tips om destinationer för dagsutflykter eller hjälper till med eventuella biljett- eller restaurangbokningar. I vår reception kan du också få aktuella broschyrer och kartor.

Live like a local
Hygge 2.0 – Åbos friluftsplatser och andra idéer för slutet av året

Vad är det smidigaste sättet att ta sig till centrum?

Den mest exakta och aktuella informationen om tidtabeller och bussrutter hittar du på Fölis webbplats eller i Fölis reseplanerare.

Hur beställer jag en taxi?

Lounais-Suomen Taxidatas nummer är 0200 100 41. Vår receptionspersonal hjälper gärna till med att beställa taxi.

+358 2 412 3500
Lustokatu 7, 20380 Åbo
+358 2 412 3501