Skylt -på både hotellet och vandrarhemmet kommer från 15.00. Utcheckningen på vandrarhemmet kommer utcheckning att äga rum klockan 10:00 och klockan 12 på hotellet. Senare utcheckning är möjlig för en extra kostnad enligt vår bokningssituation. Fråga vid behov om en situation i vår mottagning.
Vanliga frågor
Kan jag komma för att stanna när receptionen är stängd?
Ja! Incheckning är också möjlig utanför receptionens öppettider. Kom dock ihåg att meddela vår reception om detta redan vid bokningsstadiet.
Den gröna pilen på den bifogade kartan visar entréns placering. På höger sida om den röda ytterdörren finns en svart enhet där den femsiffriga koden som erhålls från vår reception knappas in och du kan komma in från ytterdörren. Det finns ett grått nyckelskåp på motsatt vägg. Du har en halv minut på dig att ta ett kuvert med ditt namn på från skåpet. Om du av någon anledning inte direkt kan hitta nyckelskåpet och det hinner låsa igen, börja från början och skriv in koden igen i den svarta enheten bredvid ytterdörren.
Vänligen ha rumsnyckeln med dig. Den låter dig passera genom ytterdörren till din boendebyggnad dygnet runt. Kom ihåg att även fylla i det boendekort du hittat i kuvertet och lämna tillbaka det till vår reception senast när du åker. Ta även hand om betalningen morgonen efter vår mottagning.

Var kan jag parkera bilen?
Linnasmäki har gott om gratis parkeringsplatser och några avgiftsbelagda (5€/dygn/hybridbil och 12€/dygn/full elbil) laddplatser för elbilar. Parkeringen är upplyst och det finns kameraövervakning, men bilen är fortfarande kundens eget ansvar. Vintertid har våra kunder ett fåtal uttag avsedda för bilvärme som du kan fråga för mer information i receptionen.
På Linnasmäki tar vi hand om miljön. Det är därför alla våra elbilarnas laddningsstänger använder 100 % förnybar energi. Du kan ladda din bil utan att oroa dig för att du också stöder hållbar utveckling och minska ditt koldioxidavtryck.
Vad gör jag om jag har en tidig avresa?
Vi ber dig att meddela vår reception om tidig avresa i förväg så att vi kan instruera återlämnande av nyckeln.
Kan jag lämna bagage i förvaring?
Självklart finns det förvaringsutrymme för ditt bagage. Vår reception hjälper gärna till i denna fråga.
Kan husdjur bo på era rum?
Tyvärr har vårt vandrarhem och hotell inga husdjursrum. En ledarhund är tillåten.
Får minderåriga bo i Linnasmäki?
Vi välkomnar även minderåriga gäster, men vi behöver fortfarande ett gratis muntligt/skriftligt medgivande från vårdnadshavaren i förväg.
Vad gör jag om jag tappar bort min rumsnyckel?
Ärendet ska omgående anmälas till vår reception. Om detta sker utanför vår receptions öppettider, vänligen ring THV Säkerhetstjänster Larmövervakning på 02 284 6999 , där du kan beställa en betald dörröppning.
Kommer faktureringen att lyckas?
För fakturering, vänligen begär en elektronisk avtalsblankett från vår reception info@linnasmaki.fi eller vår försäljningstjänst sales@linnasmaki.fi .
Hur går jag vidare om jag vill avboka min bokning?
Det bästa sättet att avboka en reservation är att använda samma rutt som reservationen ursprungligen gjordes. Vid tveksamhet, vänligen kontakta vår reception så att vi kan ge dig råd om hur du avbokar. Som huvudregel kan avbokningar hanteras kostnadsfritt senast kl. 18.00 dagen före ankomstdatum, om inte annat avtalats (gruppbokningar).
Vad är ett vandrarhemskort?
Med Vandrarhemskortet och Vandrarhemsorganisationens medlemsorganisations kort får du 10 % rabatt på alla vandrarhemspriser. Du kan köpa ett vandrarhemskort på Finlands Vandrarhemsförbunds hemsida och det ger dig även många andra förmåner i Finland. Se aktuella förmåner .
Finns det något kafé eller restaurang i Linnasmäki?
Linnasmäki har både ett café och en restaurang med tillståndsrätt. Vår restaurang serverar lunch från måndag till fredag från 11:00 till 13:00 (övriga måltider på beställning). I anslutning till receptionen finns även en liten caféförsäljning på kvällarna och det finns en läskautomat i lobbyn på vandrarhemmet.
Var finns närmaste bankomat och butik, och hur är det med en restaurang?
Närmaste butik, Prisma på Tampereentien, ligger ungefär en kilometer bort. Det finns även en bankomat, ett apotek och en Hesburger.
Hur vet jag vilka evenemang eller saker att göra i Åbo?
Nästan alla evenemang, sevärdheter och saker att göra i Åbo och närliggande kommuner finns VisitTurus hemsida. Vår receptionspersonal hjälper gärna till och ger resmålstips för en dagsutflykt eller hjälper till med eventuell biljett- eller restaurangbokning. Du kan även få aktuella broschyrer och kartor från vår reception.
Lev som en lokalinvånare
Hyggeily 2.0 – Åbos utomhusplatser och andra idéer för resten av året
Vilket är det bekvämaste sättet att åka till centrum?
Du kan hitta den mest exakta och aktuella informationen om scheman och busslinjer på För -webbplatsen eller i För -rutten .
Hur kan jag beställa en taxi?
Numret till Egentliga Finlands Taxidata är 0200 100 41 . Vår receptionspersonal hjälper dig gärna att beställa en taxi.
Boka
boende
Bekvämt online
Ring
oss
+358 2 412 3500
Hitta
oss
Lustokatu 7, 20380 Åbo
Mottagning
1.9.-31.5.
mån-fre 7.30–20.30
lör-sön 8.00–15.00
Försäljningstjänst
+358 2 412 3501