FAQ - Usein kysytyt kysymykset

Mitkä ovat check-in ja check-out kellonajat?

Kesäkaudella (1.6.–31.8.) sekä hostellissa että hotellissa sisäänkirjoittautuminen eli check-in aika on klo 14 -21.30. Muulloin toivomme, että saapuminen tapahtuu ennen vastaanoton sulkemista eli klo 15.30 mennessä. Sisäänkirjoittautumisen jälkeen avaimella pääsee kulkemaan huoneeseen kellonajoista riippumatta.

Luonnollisesti myös aikainen check-in onnistuu varaustilanteestamme riippuen. Aukioloaikojemme ulkopuolella tapahtuva check-in eli myöhäinen sisäänkirjoittautuminen onnistuu myös mainiosti. Ilmoitathan asiasta vastaanottoomme mielellään jo varausvaiheessa.

Hostellissa uloskirjoittautuminen eli check-out tapahtuu klo 10 mennessä ja hotellissa klo 12 mennessä. Myös myöhäisempi check-out on mahdollinen varaustilanteestamme riippuen. Kysythän tarvittaessa tilannetta vastaanotostamme.

Voiko majoittumaan saapua vastaanoton ollessa suljettuna?

Ilman muuta majoittuminen onnistuu myös vastaanoton aukioloaikojen ulkopuolella. Muistathan kuitenkin ilmoittaa tästä vastaanottoomme mielellään jo varausvaiheessa.

Tästä löydät ohjeet myöhäisempää saapumista varten.

Minne auton voi pysäköidä?

Linnasmäellä on runsaasti maksutonta parkkitilaa. Parkkialue on valaistu ja kameroin valvottu mutta auto on silti täysin asiakkaan omalla vastuulla. Talvella asiakkaille löytyy muutama auton lämmitykseen tarkoitettu pistorasia.

Miten hostelli eroaa hotellista?

Hostellissa maksat vain niistä palveluista, joita tarvitset. Linnasmäessä hostellin hintaan sisältyy lakanat ja pyyhkeet. Kaikissa hostellihuoneissamme on oma wc:llä varustettu kylpyhuone ja osassa huoneista löytyy myös tv. Runsas buffetaamiainen ei sisälly majoituksen hintaan, mutta sitä on toki erikseen ostettavissa vastaanotostamme/ruokasalistamme hintaan 7 €/aikuinen ja 3,50 €/lapsi (4-12v.).

Jokaisesta majoituskerroksesta löytyy lisäksi asiakkaiden käytössä oleva täysin varusteltu keittiö sekä oleskelutila, jossa on tv.

Lisää tietoa hostelleista löydät Suomen Hostellijärjestön sivuilta

Saako huoneeseen tuoda lemmikkieläimiä?

Linnasmäki toivottaa lämpimästi tervetulleiksi myös kaikki lemmikit. Lemmikkihuoneita on rajoitettu määrä, joten muistathan ilmoittaa asiasta jo varausta tehdessäsi. Lemmikeistä veloitamme erillisen 20€ maksun / huone / viipymä.

Miten toimia, jos on aikainen lähtö?

Pyydämme ilmoittamaan vastaanottoomme aikaisesta lähdöstä etukäteen, jotta voimme ohjeistaa avaimen palautuksen.

Voiko matkatavaroita jättää säilytykseen?

Ilman muuta matkatavaroille löytyy säilytystilaa. Vastaanottomme auttaa asiassa mielellään.

Saavatko alaikäiset majoittua Linnasmäessä?

Meille ovat myös alaikäiset majoittujat tervetulleita, mutta tarvitsemme kuitenkin huoltajalta vapaamuotoisen suullisen/kirjallisen suostumuksen.

Miten toimin, jos kadotan huoneen avaimen?

Asiasta tulisi viipymättä ilmoittaa vastaanottoomme. Mikäli tämä tapahtuu vastaanottomme aukioloaikojen ulkopuolella, pyydämme soittamaan THV-Turvapalveluiden Hälytysvalvontaan 02-284 6999, josta saa tilattua maksullisen oven avauksen.

Onnistuuko laskutus?

Jälkilaskutusta varten tarvitsemme tiedon asiasta mielellään jo varausvaiheessa. Yrityksiltä vaadimme myös Y-tunnuksen. Laskutuslisämme on 5€/lasku. Pääsääntöisesti emme hyväksy jälkilaskutukseen yksityishenkilöitä tai ulkomaisia yrityksiä.

Miten toimin, jos haluan peruuttaa varaukseni?

Varauksen peruutus hoituu parhaiten samaa reittiä, jota kautta varaus on alun perin tehty. Epäselvissä tapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä vastaanottoomme jotta voimme neuvoa peruutuksen teossa. Peruutukset voi pääsääntöisesti hoitaa veloituksetta tulopäivää edeltävänä päivänä klo 18 mennessä, ellei toisin ole sovittu (ryhmävaraukset).

Mikä on Hostellikortti?

Kansainvälisellä hostellikortilla sekä Hostellijärjestön jäsenjärjestön kortilla saat 10 % alennusta kaikista hostellihinnoista. Kansainvälisen mobiilihostellikortin voit ostaa netistä Suomen Hostellijärjestön sivuilta. Hostellikortilla saat myös paljon muita etuja Suomessa. Täältä löydät ajankohtaiset edut.

Onko Linnasmäessä kahvilaa tai ravintolaa?

Linnasmäestä löytyy sekä kahvila että tilausravintola. Kahvila on pääsääntöisesti avoinna arkisin klo 8-14.30 ja ravintolassa tarjoillaan lounasta arkisin klo 11–13 (muut ruokailut tilauksesta). Kesäisin vastaanoton yhteydessä on kahvilamyyntiä myös iltaisin ja hostellin aulasta löytyy virvoitusjuoma-automaatti.

Missä on lähin pankkiautomaatti ja kauppa, entä ravintola?

Lähin kauppa (n. 1 km) on Tampereentien Prisma ja sieltä löytyy myös Otto-automaatti, apteekki sekä Hesburger.

Lähin ravintola on Orikedon Taverna, jonne matkaa on vain 400m.

Mistä tiedän, mitä tapahtumia/tekemistä Turussa on?

Lähes kaikki Turun ja lähikuntien tapahtumat, nähtävyydet ja tekemiset löytyvät VisitTurun omilta sivuilta. Vastaanottomme auttaa mielellään jakaen käyntivinkkejä, auttamalla mahdollisissa lippu-/ravintolavarauksissa sekä vastailemalla kysymyksiin. Vastaanotostamme saat myös ajankohtaisia esitteitä sekä karttoja.

Kesän päiväkohtaiset tapahtumat

Kulttuurikävely Turussa

Mikä on kätevin tapa mennä keskustaan?

Keskustaan pääsee näppärästi busseilla 14, 15, 22 ja 22A. Matka kestää noin 15 min ja aikataulut löytyvät vastaanotostamme. Keskustaan on kuitenkin vain runsas 4 km ja kaunista jokireittiä pitkin sinne on mukava mennä vaikka kävellen. Kesäisin matkan voi taittaa vuokrapyörällä.

Miten saan tilattua taksin?

Turun taksin numero on 02 10041. Vastaanottomme auttaa mielellään taksin tilaamisessa 2 € korvausta vastaan.